Начало » Блог » 10 Причини да създадете Уеб блог за своя бизнес

10 Причини да създадете Уеб блог за своя бизнес

В тази статия ще отделим време, за да обсъдим успешните стратегии за избиране имена на домейни. Също така ще обърнем внимание на това как от името на вашата компания, чрез конструктивна лингвистика можете да изберете имена за сайтове.

За начало, нека да кажем, че името трябва да е уникално, кратко, просто и лесно за запомняне. Също така е полезно името да се набива на очи. Препоръчително е някоя известна личност, продукт или марка, да се асоциира със името при всяка възможност. Следвайки тези правила ще можете да избегнете повечето обикновени имена. Започването на бизнес със добро име ще носи дивиденти в бъдеще.

Направете живота си лесен!

Когато решавате за името на вашия сайт добра идея е да се сдобиете с домейн .COM. .com прави най-добро първо впечатление. Разбира се, .bg също е добър вариант. Не знам за вас, но аз държа на доброто впечатление. В интернет пространството .com се приема по подразбиране, независимо дали сте организация поддържаща .org сайт за вътрешна употреба, представете се на света с .COM. Все пак ако желаете да измислите най-доброто име за вашия сайт, съберете екип от няколко човека, които да измислят по десетина имена и да обосноват избора си. По този начин ще се сдобиете с доста добри имена.

Бъдете сигурни, че повечето от имената които измислите ще са вече заети, затова проверявайте дали са свободни преди да взимете решение. В jump.bg, можете да проверите дали имената, които сте избрали са свободни, а ако са заети ще ви бъдат предложени най-близките алтернативи. Бъдете търпеливи с екипа, който сте сформирали и им позволете да споделят дори най-смешните предложения. Щом направите финален списък от няколко имена можете да гласувате за най-доброто или да предоставите възможност на лидера на екипа да избере. Ако изпитвате съмнения или пък нямате екип за тази цел, все ще имате брат, сестра, жена, блогър и т.н. Допитайте се и до тях! Също така можете да пуснете анкета във някой форум.

Тази система е добра ако работите в партньорство или имате нужда от сътрудничество от вашите клиенти. Понякога едно конкурсно изследване може да се окаже ключово. Amazon.com пък например е резултат от ефекта “brainstorming” (изготвения лист с имена от вашия екип).

От друга страна пък brainstorming-а може да доведе до ужасяващо стандартни резултати в зависимост от вашия отбор. В една идеална ситуация екипа ще се състои от разнообразни личности с различни характери. В никакъв случай не трябва да бъдат хора на средна възраст, за които концепцията за мода е червена вратовръзка. Някой имена които са измислене по този начин са cheatcc.com, myembleme.com и aery.com. Някои по-посредствени са от сорта на emulatormania.com и boingboing.com.

Не е съвпадение, че двама завършили университета Станфорд измислисли думатa google от гръцката googol (сто нули); толкова много компютърни науки няма как да не ги направи любители на цифрите и всички свързано с гръцкия. Тук вече влизаме в територията на специалистите. Техниката консултанти да измислят имена, които се запомнят лесно от техните платежоспособни клиенти. Нека обърнем внимание на компаниите, които печелят пари от измисляне на имена. Те са измислили имена като Acura, Viactiv, Cognos, Compusa, Sentra, Renova и още много имена на компании като GM, Johnson and Johnson и Honda. След като им бъде платено те започват да мислят върху имена и резултата е име на домейн, което лесно би се асоциирало с марката или продукта и същевременно не би предизвикало конфликт независимо дали е казано на японски, арабски или английски.

Конструктивната лингвистика е изкуството да свързваш морфеми в едно, комбинирайки ги по различни начини. Разбира се, трябва да бъдете сигурни, че изходната дума влиза във фонетичните и преводачески стандарти. Тук трябва да внимавате, тъй като, ако не четете задълбочено може просто да ви изгубя във въртележката от думи обикновено използвана умело от английските майстори.

Абсолютно същото нещо важи и при избирането на име, което се свързва само с България или българския език.

Морфемата е най-малката частица в езика със собствено значение. То е просто най-малката част в езика, която има смисъл: cog, van, a, ad, tent; това са езикови единици със специфично значение(морфеми). Всяко друго деление ще резултира във безсмислен ред от думи. Конструктивната лингвистика взима участие в създаването на неологизми, “новоизмислени думи” или “несъщесвуващи” такива използвайки различни морфеми и подреждайки ги.

Компании като “лабораториите” за имена (също поети и писатели) печелят предимство от “лицензите” за различни думи и имена, създадени практически от нищото. Това е добра новина за всеки, който не може да измисли думи описваща точно ситуацията. Но пък може просто да си измисли такава.

Екипа на така наречените “Name Labs” конструира дума и после проверява дали всъщност тя не означава нещо внушително (или поне не води до полемики). Например, Acura означава точен, отличен. Понякога една дума, която е добра за едно нещо е напълно безсмислена за друго. Mortein, означава ‘мъртви насекоми’ е доста добро име за препарат против насекоми, но пък ужасно за име на кафе. Ако дадена дума носи лошо значение процеса по формиране на дума започва отначало. Преди да почне да “сглобява” морфемите, компанията прави проучване за клиентите и конкуренцията.

Това им помага много за избора на подходящо име. За да може името да бъде добре прието във повече страни компаниите избягват звуците и думите, които звучат прекалено английски. Домейн като danchan.com или vooner.com се приемат добре от американските, европейските, та дори и японските езици. Това не е съвпадение – освен традиционния японски тези езици имат еднакви корени. Имената на домейни звучащи прекалено англикански няма да успеят когато китайците ‘наводнят’ интернет пространството например. Лабораториите за имена наричат това “многоезична функция”.

Следващата стъпка е да бъдат сигурни, че неологизмът е лесен за произнасяне. В случая е важен потока на думи, а не запомнянето на самата дума, тъй като повечето хора се научават да говорят преди да се могат да четат. След този дълъг процес думата се модифицира с оглед модерните тенденции за писане и някои морфеми се заменят като например “f” се заменя с “ph”, твърдо “c” със “k” и други.

Няколко думи в заключение

Оставете тиретата, долните черти, цифрите и изобщо всички подобни знаци настрана при избора на име за домейн. Те просто добавят ненужна дължина на вашия домейн. Запомнете, че сайтовете-търсачки бяха важни преди 12 години, но ще бъдат ли след още толкова?

Ако избирате домейн специално за оптимизиран сайт вземете простото име и сложете много ключови думи. Ако домейна, който искате вече е зает, можете да го следите в случай, че се освободи. Намерете си някой да следи домейна, платете му и го грабнете когато имате шанс.

Като последен съвет, изберете си добро име. Защото когато мине известно време, историята е доказала, че сайтовете с нормални, добри имена остават за сметка на много други.