Създаването на успешен уеб сайт за електронна търговия започва с дизайна. Още докато градите визията за вашата страница трябва да приложите най-добрите практики, които познавате от традиционните магазини, в който пазарувате всеки ден. Приложете още няколко важни неща, които ще разгледам в тази статия и накарайте посетителите на вашата страница да пазаруват онлайн.
Продукти и услуги. Как ги предлагаме?
Когато стартирате страница за интернет търговия, първо трябва да си изясните какво бихте могли да продавате – било то продукти или услуги. Независимо от това дали имате най-добрият продукт или предлагате най-добрата цена това не превръща автоматично сайта ви в успешен онлайн магазин.
Много важно при създаването на интернет магазин е да се мисли за традиционните магазини. Как клиента влиза вътре и може да разгледа всички продукти подредени по рафтовете.
Същото е и при дизайна на електронните магазини – добрият електронен магазин трябва да предлага лесна навигация, продуктите да са разделени в разбираеми категории, и клиента да може лесно да ги разглежда и сравнява.
В традиционния магазин клиентът избира даден продукт, плаща го и вече може да го вземе. Това е важно и при електронните магазини, в няколко лесни стъпки клиентът трябва да може да поръча продукта, да избере начин за плащане и доставка. Лесната навигация е наистина важна, направете процеса за поръчване и плащане така, че да отнема по-малко време, имайте предвид, че вашата конкуренция е само на един клик разстояние. Поддържайте и обновявайте сайта си редовно. Интернет страница, която не предлага нови продукти и предложения или това става по начин, по който посетителите не могат да се ориентират веднага от началната страница, отегчава посетителите. Показвайте на посетителите си новите си продукти, промоции и предложения.
Това са основните неща, които трябва да се обмислят и решат още при дизайна на страницата.
Клиентите. Защо да изберат вас?
Създаването на функционална и професионално изглеждаща страница за интернет търговия е един от начините за привличана на онлай купувачи. Но както в традиционните магазини, така и за един уеб магазин е важно да се изгради доверие от страна на клиентите. Трябва хората да ви познават преди да започнат да пазаруват от вас. Често срещаната анонимност при онлайн магазините демотивира потенциалните клиенти. Важно е създаването на страница “За Нас”, “За Клиентите”,”Общи условия”, която да обяснява условията и начина за покупка и задълженията на двете страни, страница с “Контакти”, на която е хубаво освен телефон, електронна поща или форма за контакт да има и физически адрес, на който клиентите могат да ни намерят. Това са някои от неща, които показват, че сте сериозен бизнес и спомагат за изграждане на доверие към вас.
Сигурност. Как да съм сигурен, че ще получа това, за което плащам?
Сигурността на плащането и доставката са основната грижа, за да са спокойни клиентите. Трябва да предлагате различни начини за плащане на клиентите, за да може те да изберат най-удобния за тях. Освен наложен платеж, все по популярни стават и електронните плащания, които са много по-бързи и пестят време, затова е добре да предлагате и такава възможност за улеснение на клиентите.
За да приемате електронни плащания трябва да може да гарантирате тяхната сигурност. Задължително условие е вашият Интернет магазин да има сертификат за сигурност (SSL) и самостоятелен IP адрес на страниците за осъществяване на плащания и формите за контакт и пускане на поръчка. Клиентът трябва да вижда, че данните и информацията, които ви праща са подсигурени и, че се използва криптиране на връзката.
Пазаруването. Нека го превърнем в удоволствие!
Вече имате добър дизайн, хубав продуктов каталог, който клиентите могат да разглеждат по категории, създали сте и сигурност за плащанията им. Какво друго ви трябва, за да пазаруват от вас?
Трябва да направите процеса на пазаруване наистина лесен – като да отидеш в традиционен магазин, да харесаш нещо и просто да го вземеш. Тук важна роля играе модулът за електронна търговия или така наречената пазарска количка (shopping cart), която използваме. Тя трябва да позволява на всеки етап от пазаруването клиентът да следи своята поръчка, колко стоки е добавил, колко ще му струват заедно с доставката, бързо и лесно да се връща в каталога и да добавя нови продукти или да може да трие неща от поръчката си.
Подходящ модул за това е Zen Cart. Zen Cart е един от популярните модули за електронна търговия, който се отличава с гъвкавост и функционалност. Позволява интегрирането на различни начини за плащане и комуникация между потребителите и администраторите на Интернет магазина. Също така предлага широки възможности за интегриране и оформяне дизайна на продуктовия каталог. Може бързо и лесни да се добавят нови стоки и продукти, описания за тях, промоции или намаления. В интернет може да се намери голямо разнообразие от дизайнерски теми и шаблони, който позволяват лесното му персонализиране и адаптиране към дизайна на вашия сайт.
Други качествени софтуерни приложения, които може да използвате при създаването на Интернет страница за електронна търговия са Agora shopping cart, CubeCart 3, FoxyCart . Повече за тях, както и за оптимизиране на вече съществуващ онлайн магазин ще намерите в някоя от следващите статии в блога ни.